Усе почалося 1995 року, коли 17-річний Сергій Григорович із Києва вирішив поєднати захоплення комп’ютерними технологіями з підприємництвом. У ті часи ринок відеоігор в Україні лише зароджувався, і GSC Game World стартувала як студія, що займалася перекладами ігор, адаптацією ПЗ та створенням програм для ігрових консолей.
Та амбіції швидко переросли локалізацію — студія взяла курс на повноцінну розробку власних проєктів. Дебютом у цьому напрямі стала стратегія Cossacks: European Wars (2000), яка поєднала історичну точність із глибокими ігровими механіками. Гра стала проривом і принесла GSC міжнародне визнання, відкривши двері українським розробникам у глобальний ринок.
Новий рівень успіху прийшов із запуском S.T.A.L.K.E.R. — атмосферного шутера з елементами RPG, натхненного Чорнобильською зоною. Постапокаліптична тематика, гнітюча атмосфера і глибока сюжетна лінія зробили Shadow of Chernobyl (2007) справжнім хітом. Згодом з’явилися приквел Clear Sky (2008) та завершення трилогії — Call of Pripyat (2009), що лише зміцнило фанатську базу.
Проте у 2011 році розробку S.T.A.L.K.E.R. 2 було заморожено — GSC опинилася у кризі. Надія з’явилася лише у 2018-му, коли стало відомо про відновлення роботи над сиквелом. У важкий для компанії період інвестором став підприємець Максим Кріппа. Спершу він допоміг стабілізувати фінанси, а у 2023 році став основним акціонером, зберігши творчий курс студії.
Восени 2024 року відбувся довгоочікуваний реліз S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Гра на Unreal Engine 5 вразила гравців графікою, напруженим сюжетом і фірмовою атмосферою. За перші п’ять днів продали понад 1,4 млн копій, а онлайн одночасно перебували понад 121 тис. користувачів.
Сьогодні GSC Game World — символ сили української ігроіндустрії. У планах студії — DLC, мультиплеєр і навіть можливий серіал від Netflix. Команда зросла до 270 осіб, а Україна — ще раз довела, що здатна створювати світові хіти попри будь-які виклики.